fbpx

Mød Memox’ nye skolecoaches

To smilende kvinder er nye skolecoaches i Memox
Nicola og Vicki, som begge er uddannede lærere, skal være med til at føre Memox’ nye tilbud, Skoleboost, ud i livet

Memox er nu klar til at støtte op om de børn, der ikke trives i det faglige og sociale fællesskab i skolen​ med to nye skolecoaches.

I Memox ser vi potentialet i alle børn og ønsker, at alle børn har lige ret til en god skolegang. Derfor har vi det seneste år arbejdet intensivt på at udvikle Memox Skoleboost. Det er et nyt tilbud, som skal sikre en koordineret og helhedsorienteret indsats omkring det enkelte barn i samarbejde med landets skoler og kommuner.

Memox’ to nye skolecoaches skal fremover samarbejde med personale ude på skolerne og deltage i undervisningen sammen med de børn, som i en periode har det svært og har brug for opbakning.  Sideløbende støtter familiebehandlere op om de udfordringer, som familien oplever i hjemmet.

Både skolecoach og familiebehandler har desuden fokus på at inddrage fællesskabet og lokale foreninger i indsatsen omkring barnet.

Styrker samarbejdet mellem skole og hjem

Både Nicola og Vicki glæder sig til sammen med Memox’ familiebehandlere at være med til at bygge bro mellem skole og hjem.

”Det har altid ligget mig meget på sinde at gøre en forskel for de børn, som læreren ikke kan løfte alen. Jeg har tit oplevet, at et tættere samarbejde mellem familie og skole har været en mangelvare. Derfor er det meget motiverende for mig, at Skoleboost netop sætter ind med et styrket samarbejde mellem skole og hjem,” siger Vicki. Hun ser også ser frem til at arbejde med at ændre det narrativ, som ofte fastholder det enkelte barn i en negativ adfærd.

 

”Det har altid ligget mig meget på sinde at gøre en forskel for de børn, som læreren ikke kan løfte alene, og jeg har tit oplevet, at et tættere samarbejde mellem familie og skole har været en mangelvare.

Vicki, skolecoach

Barnets agenda i fokus

For Nicola er det især muligheden for at gøre en forskel for det enkelte barn, inden det er for sent, der har fået hende til at skifte lærerjobbet ud med en stilling som skolecoach.

”Det er meget motiverende for mig, at vi skal arbejde med barnets agenda. Med Skoleboost får vi tiden til at løse nogle af de udfordringer, som gør skolegangen svær for det enkelte barn. Vi kommer til at være i klasseværelset for at koncentrere os om barnet. Samtidig kan vi også bakke op om lærerteamet ved at finde frem til konkrete løsninger, som kan implementeres i klassen, uden at det bliver for bøvlet for læreren,” siger Nicola.

Søg

LUK

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Faglig viden, nyheder og begivenheder indenfor det socialfaglige felt – direkte i din indbakke.